den matchen man ger sig in i..

Alltså jag fattar inte. Jag var nog först av alla i min klass att skaffa en blogg. Ingen big deal. fottojullea var det då. Nu.... ett år senare. Är jag här, på juliiiiiiiiiiia. Varför har fler i min klass en blogg nu? 2011 var inte ett bra år för mig. 2012, var ett jä*ligt bra år för mig. Inte för att jag behandlas dåligare/bättre. Respekt. Allt här i livet, handlar om respekt. Respektera andra och dess liv. Varför gör folk INTE det? Jo, de har inte förstått varför.. eller så är de i själva verket avundsjuka. Bara att de inte märkt det! Men det är faktiskt bara att insé att.. jo, jag är avundsjuk. 
Jag har alltid vart bra på att stava, och sånt. Så inte vart " orolig " som NellieB faktiskt var. Hon skrev i en frågestund, att hon ofta frågade sina föräldrar om det, för hon .. ja ville inte stava fel. Det har jag aldrig behövt gjort. Idén med bloggen kom från en i 8an faktiskt. Jag skrev långa poster om mitt liv på facebook. Han kommentera " skaffa en blogg vettja " och jag ansåg att ja, it's okey. Och så vart det till..
 

Sen att de andra i klassen gjort det..? jag vet inte varför. Men är säker på att jag, NellieB, kissie och paow, att alla vi vet om vilken match det är. Självklart vet jag MINST av de alla, men jag vet att det förekommer hatkommentarer på ALLA bloggar. Evelina vart utsatt, jag har vart utsatt... fast jag har bara vart utsatt för något taskigt, inget grovt. Som då  "andra" har fått utsättas för..

Jag tycker verkligen synd om dem som börjar blogga, och sen insér att det inte är som man trodde.Bloggvärlden är hemsk, men endå rätt okey, right ?! Nästan vi alla vet att det ANDRA utsätter OSS för är rentutsagt outhärdligt. Folk är dumma, taskiga och ... dumma i huvudet. Man kan framstå som cool, dum i huvudet eller snäll här. Det finns inte mycket mer att säga om bloggarna. NellieB tycker väl alla e cool, Kissie är väl dum i huvudet enligt många och snäll är väl paow innan man läser skvallerbloggarna... men halluu? vad hände med Kissie? Hon är ju inte dum i huvudet...? Eller ? inte enligt mig. Alla tänker ju olika hallå? 

 

Alla sköter sitt eget, inte " DU " som sköter någon annas liv, right ;)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0