trääningstips från en som hatar träning

Ja, jag erkänner. Jag hatar seriöst att "träna". Träna för mig, blir ju ridningen, ink. lite saker jag gör hemma. Jag går inte direkt på basket, fotboll eller innebandy. Det är ju en hobby... Yes. Precis som ridningen. Och nu kommer jag, jag ge er nåra tips ;)
 
Hur en träningspass två ggr per dag kan se ut. 
 
Först på morgonen käkar man frukost. Nån macka med en frukt, med smör och kanske ost. Till mjölk. Ta gärna en hårdbrömacka med skinka, tomat eller nån annan grönsak. Sånt är nyttigt ;)
pass 1. Sen kan du börja värma upp. Först kan man jogga 2 varv runt en stor "idrottshall", osv. Sen kan du röra på armar, hela kroppen och höja benen, och nudda fötterna på låren/häcken. Sen kan du stretcha. Sen kan vi börja med nå kul ;) 
Gör upphopp, situps, armhävningar och såna saker (styrketräning). Gör 35 upphopp, gör 7 i taget, sen vilar du i 30sek. Sen gör du, osv. Gör 100 situps, och hundra armhävningar. Sen är du stark. För att du inte ska bli jättetrött, så tar du 10 situps, 10 armhävningar. 10 situps, 10 armhävningar osv! :) 
Sen stretchar du, kanske joggar lite och sen duschar du/nåt sånt. 
 
pass 2. riiiida! Se till att sträcka på er, arbeta med magen och walaaaah! It work ;) 
 

(btw, har fått asmycket muskler på låren efter upphoppen vi gjorde på en idrottslektion. De står UT litegrann.. Det brukar det inte göra vid låren.. kul med resultat. :)
 
Träna....... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0