Fredags och lördags!

Kom till Eve vid 3 typ! åt och fixade med kaninerna, fick skjuts till kanickebol, stallet alltså. Vi mockade och sopade, åt mellanmål (eller ngt sånt) och tog in hästarna. Det började regna när vi kom dit, och när vi tog in hästarna sen var det helt klart GENOMBLÖTT. Var jättekallt för både oss och hästarna. Men hästarna forsade det ifrån. Eve tog Aramiz och jag Ginney! Vi skrapa Aramiz och Ginney lite, de var ju som blöta ... jag vet inte vad. Vi fixade dem, barbacka på Ginney och sadel på Aramiz. Vi skulle börjat med Ginney, men när vi gick ut genom stallet så bestämde vi oss för att jag gick ner för att leda Ginney där, och för att Eve skulle göra iordning Aramiz. När hon kom ner med honom så satt jag upp och skrittade fram, och hon skulle försöka komma upp på Ginney. Hon bara snurrade runt och "bockade" och gick iväg, så hon kom inte upp. Jag fick inte igång Aramiz i trav heller (haha) men det berodde mest på att jag faktiskt inte kände han alls, och att han började hosta + han hade ett rätt konstigt steg, heheh :) Eve hoppade upp, jag gick med Ginney! Hon travade och galopperade och han gick snällt och fint. Han "halvbockade/småbockade" i galoppen, sötnooows! Var jättekul, men hann rida i typ 20min?!
 
Sen så handla vi godis och fixade hos knis´ena! :)
 
På lördagen åt vi, fixade för kaninerna det sista och åkte till djurelit. De fotades i "lådor" och var mest skrämda :( Men det gick bra, och tror att de säkert fick ngn bra bild? :)
 
Sen åkte jag hem, på fest hela dagen! Köpte även godis till Morris, mjölklinser (för eve har såna och hennes gillar det) men det gillade han inte. Så har ett helt paket ligger hemma! :) Sparar det - han kanske inte orkade bara? nej men behåller dom, tror han kommer äta utav det! :) ska iallafall köpa mer godis av olika smaker och hitta NÅT HAN GILLAR. :) Tror även han skulle passat in perfekt med att fotas, han är ju så nyfiken och snäll, skulle säkert fått några fina :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0