Ridpass på bäääästa Chicco! <3

Inte ridit Chicco på länge innan idag, så det var kul tyckte jag :) Jag bryr mig inte om att han kan va lätt och lyder, för då kan jag koncentrera mig på att se ståtlig och allert ut, och det lyckades jag med idag enligt mig :) Bättre än det brukar, gick det. 
 
 
Idag var Chicco piggelin! riktigt pigg. Och JA, han kan va pigg. Skrittade fram på halvlånga tyglar, de flesta hade redan gått lektion innan. Utom 2 st. Fast vi är ju bara 4, men idag red Matilda igen. Och det var oxå kul :) Har inte ridit tillsammans sen ridlägret juuu!! Sen trava vi dem och han var PIGG. Riktigt fiin. Vi skulle öka på långsidorna och minska på kortsidan. Och på långsidan började han galoppera, sötnooos! <3 Sen skulle vi galoppera, i båda varven gjorde vi ju allt. Sen gjorde vi lite lösgörande grejer. vi gjorde skänkelvikningar, mm. Sen var ponnysarna på A-volten, vilket var tre stycken, sen hästarna som var 2 st på C-volten. Travade dem och sen galopperade vi. I galoppen gick han jäääättttefint. Jättenöjd :) självklart kollade jag inte ner, men tänkte att jag dansade balett, och det funkar om man vill se mera prydlig ut ;) och fick mycket beröm av Linda, så tog väl hem det lite grann idag? Sen böt vi om volt, och han gick lika fint, han kändes mer som "min häst" för det gick otroligt bra och jag älskade han. Han gick inte på volten om jag inte styrde bra. Och sen skulle vi minska och öka volten. Och SHIIET va grym han e på det. Sen i slutet travade vi dem lite, sen skrittade vi. Vi travade, och fattade galopp i lätt sits. På volten var det ju arbetsgalopp i nedsittning, och första galopperna var i lätt sits. Och sen vart det lixom... Nej nu chicco, nu rejjjsar vi sista galoppen nu dååå! <3 Så fatta galopp, och han sprang fort som vinden, haha nej men han vart  maffig. Och sen saktade han ner, och då fick han en pet på bogen, och det gick jättefort :) vart en hög fart, i slutet vart det lixom.. "har jag kontroll haha?" och då saktade jag ner lite. Sen flåsade han mycket, och vart liiite svettig. JÄÄÄTTTEDUKTIG CHICCO IDAG. Och sista galoppen TOG HEM ALLT. Så jävla skönt, har inte galopperat så fort på någon häst i ridhuset eller i paddock. Visst, såklart i skogen. Men så maffigt... älska <3 Han gick även i en djup och rätt fin form (enligt mig, han gick iaf i form) i skritten, och lite i traven. Men han är så nervös typ hela tiden, och väldigt stel i nacken. Men vart jättenöjd :)
 
Finaaaaaste Chicco <33

Kommentarer
Postat av: Anonym

Red honom i form?? Har gick ju liksom på tygeln. Och sen var han ju väldigt lugn. Som Wilma sa, på tygeln är ENKELT men sen är det ju resten kvar, tex trampet, ryggen, osv. STOR skillnad på form och att böja nacken.

2012-10-18 @ 22:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0