Vad tycker ni ang. min svenska läxa?

Jag tänkte att ni skulle få se - och jag höra eran åsikt kring min SV läxa :) Det handlade om att vi skulle läsa upp en nyhet på torsdag ~ imorrn. 
 
USA´s ambassad har evakuerats i stockholm, sedan "ett brev med okänt innehåll har kommit till ambassaden", uppger stockholmspolisen.
-Det är en möjlig säkerhetsincident som vi undersöker. Under tiden har stället evakuerats, berättar Jeff Andersson, presstalesperson på ambassaden, för TT. 

Jeff vill inte gå in på vad "incidenten" handlar om, men det ska ha skett de senaste timmarna. Polisen och röddningstjänsten finns på plats vid ambassaden. Totalt är det ca 150 människor anställda på ambassaden, men Jeff Andersson vet inte hur många det var då det inträffade. Det förekommer uppgifter om att det fallit vitt pulver ur ett kuvert. 
 
-Hade jag vetat det så hade jag inte nämnt det i nuläget, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
-Det jag vet är det har fått ett okänt brev som de reagerat ganska kraftigt på. 
 
-Ett vitt pulver har läckt ut inne på ambassaden, säger Antette Bäcklin, ledningsoperatör för stockholms brandförsvar.
 
När TT ringer för att få uppgiften bekräftad hänvisar räddningstjänsten alla frågor till polisen.
 

Det var lite mera text i det jag skrev, där det bland annat stod saker som att de vid halv-ett tiden hade gått in och hämtat kuvertet. Men jag orkade inte skriva det, haha lol xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0