jobbiga tider

Rubriken jobbiga tider tänkte jag ta upp.
 

Jag har, som de flesta, en svår tid med kaninen. Nej. Men ibland får jag som skuldkänslor - för jag inte orkar med han. T.ex. på vinterhalvåret! Jag tar ju hand om han, ger han mat, ger han hö, vatten, gör rent ( även fast jag gör rent lite sällan ) men ja. Vissa tider är svåra och inte ALLS roliga att ha kanin på. Han är ivägen hela tiden, han gör aldrig som man vill och ... ja. Det kan ju vara oxå i träningen. Alltså t.ex. i hoppningen. Har inte hoppat sen i söndags. Klart som fan att han inte brydde sig i söndags oxå. Jag ska ju komma igång nu, men vad ska jag göra för att få det bättre då? Det VILL inte funka, han lyssnar inte, han hoppar inte, han går inte, han ... ja. Äter sig tjock. Jag vill inte att han ska bli för tjock, eller äta ihjäl sig. Men vad ska jag göra? kan inte tvinga den kaninen att gå, det kan man inte!! Vad har jag lärt mig utav hans tid? Jo, ge aldrig upp. Tiden är jobbig, jag känner att han mest sitter ensam i hans bur, och får ingen kärlek. Det gör ont, det gör det. Men jag har inget intresse för han ibland. OCH DET SVIDER SOM ATTAN, DET GÖR DET. Men det blir skillnad igen. Nu mot våren... Inte riktigt än. Men snart... han kommer sammarbeta. Han kommer, han KOMMER bli lika bra som i somras. Han kan återhämta sig. HAN KAN. HAN ÄR ETT MIRAKEL. Det är han. Men ibland får man inte fram det ur han. När han vill - DÅ HOPPAR HAN. Vill han inte - GE FAN I ATT ENS FÖRSÖKA?
 
Vad har jag mer lärt mig? Lyssna på din kanin ( vilket jag är tvungen att göra.. annars kan man inte göra nåt med Morris ), och yolo. Passa på att låta den leva. Tillsammans med dig, är den ända skillnaden. 
 

Snälla... lev livet, även kaninen måste ju få göra det..... hade jag, hade jag åkt till ett ridhus och släppt Morris. Låtit han springa, fritt...... kan jag inte. Nej, det är omöjligt för mig. Sorry... but that's the true!
 
vad har vi lärt oss idag? LYSSNA PÅ KANINEN, DET LÖNAR SIG, GE ALDRIG UPP, OCH JAG OCH FLERA ANDRA HAR VÄL SVÅRA TIDER? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0